Pages

Friday, October 24, 2008

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Bersua lagi.....

SEBAB 1 : Memiliki blog adalah PERCUMA

Walaupun ini alasan yang mungkin dangkal, tetapi benar. Jika anda sudah melayari internet, maka harga untuk memiliki sebuah blog adalah percuma. Anda boleh memiliki satu, dua, tiga atau sepuluh blog dan semuanya boleh anda miliki tanpa bayaran satu sen pun.

Masih tidak percaya? Cuma layari blogger.com (http://www.blogger.com) . Masih runsing tentang rekabentuk? Di blogskins.com (http://www.blogskins.com) , banyak disediakan rekabentuk laman blog secara percuma. Perlukan ruangan penyimpanan 'file' ? Simpan sahaja di tripod.com (http://www.tripod.com) di mana kesemua fail anda boleh ditempatkan. Jika inginkan blog lebih interaktif, masukkan 'guest book' (http://www.signmyguestbook.com) atau sebarang komentar, layari sahaja (http://www.haloscan.com).

Begitulah serba ringkas bagaimana anda boleh membina blog dengan mudah dan menarik. Paling tidak, sudah ada 'basic' untuk membina blog. Kalau nak lebih 'advance', ilmu membina blog yang lebih menarik dan 'mengancam' boleh diperoleh kemudian, slow-slow brader......

(bersambung....)

No comments:

Post a Comment